زهرا بذرافکن – خبرنگار فرهنگ: بازار و صنعت صادرات سریالهای ترکی که در جهان (و نه ایران) به «دیزی ترکی» معروفاند، حالا به عددی بیش از یکمیلیارد دلار رسیده و همچنان به بازارهای جدید گسترش مییابد. محبوبیت این نمایشها همچنین قدرت نرم ترکیه را در مقیاس جهانی بهشدت افزایش میدهد. طبق گفته شرکت تحقیقاتی Parrot Analytics، بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳، تقاضای جهانی برای سریالهای ترکی ۱۸۴درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است و ترکیه را بهعنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان برنامههای تلویزیونی و سریال در …