سخنگوی هیئت مذاکره کننده در واکنش به اظهارات مارکو روبیو وزیر امور خارجه آمریکا در شبکه ایکس نوشت: «هیچکس فریب چنین سخنانی نخواهد خورد؛ صلح واقعی در منطقه ما تا زمانی که نظامیگری و مداخلهجویی آمریکا ادامه دارد و نیابتی اشغالگر آن با مصونیت کامل به تحمیل جنگهای بیپایان بر منطقه ادامه میدهد و مرتکب نسلکشی و دیگر جنایات شنیع میشود، دستیافتنی نخواهد بود.»