چهارشنبه / ۳ تیر / ۱۴۰۵ - 24 June, 2026
 سایت آوش / ۲ ساعت قبل

هاییتی، کشوری که همه ساکنان بومی‌اش قربانی استعمار شدند

 هاییتی، کشوری که همه ساکنان بومی‌اش قربانی استعمار شدند
تحریریه آوش/ هاییتی بومیانی به نام تاینو داشت که قربانی استعمار اسپانیا شدند و بر اثر بیماری و خشونت و بردگی تقریباً همه‌شان از بین رفتند. این مقاله روایتی مختصر از تاریخ این سرزمین است.