پنجشنبه / ۹ مرداد / ۱۴۰۴ - 31 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

نقش اکسپوهای بین‌المللی در برندینگ ملت‌‌ها

نقش اکسپوهای بین‌المللی در برندینگ ملت‌‌ها
برندینگ ملت‌‌ها از بسیاری جهات شبیه به برندینگ کالاها و خدمات است چراکه کشورها نیز در یک محیط رقابتی در تلاش هستند تا سرمایه‌گذاری خارجی، کسب و کارها و شرکای تجاری بین‌المللی و گردشگران خارجی را به خود جذب کنند یا مهم‌تر از آن، در تلاش هستند تا قدرت سیاسی و نفوذ خود را افزایش دهند. در نتیجه، فارغ از سطح توسعه‌‌یافتگی و پیشرفته بودن کشورها، داشتن برندینگ ملت قدرتمند و مثبت برای آنها بسیار حائز اهمیت شده است. هرچند برخلاف برندینگ شرکتی که برای کالاها و خدمات به کار می‌رود و ذی‌نفعان کمتری دارد، برندینگ …