در فضای نامطمئن و پرفرازونشیب اقتصاد ایران، برنامهریزی استراتژیک و تدوین مدلهای کسبوکار بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. در شرایطی که ایران با چالشهایی به مراتب پیچیدهتر از بسیاری از اقتصادهای جهانی روبهروست، درک صحیح از این متغیرها و پیشبینی روندهای اقتصادی و اجتماعی، سنگ بنای تصمیمگیری هوشمندانه خواهد بود. تحلیل شرایط کلان اقتصادی، بررسی شاخصهای کلیدی و ارزیابی رفتار مصرفکننده، پیشنیازهایی اساسی برای طراحی استراتژیهای رقابتی در این محیط پرفشار محسوب میشوند.