در قسمت قبل (که یکشنبه هفته گذشته، 14 بهمن به چاپ رسید) دیدیم که اهمیت روزافزون یادگیری باعث ظهور شاخه جدید «رهبران یادگیری» شده است که با حمایت از یادگیری، استراتژیهای لازم را طراحی و برای سازمان و کارکنانش اجرا میکنند. اما خیلی از تلاشهایشان به بیراهه میرود و شور و اشتیاقشان به ناامیدی تبدیل میشود، چون برای هدایت یادگیری سه رویکرد متمایز وجود دارد: «نگهبان»، «چالشگر » یا «متصلکننده». هرکدام از این رویکردها در بستر مناسب خود میتوانند موفق عمل کنند و این تصور که فقط یک روش درست برای …