شنبه / ۴ مرداد / ۱۴۰۴ - 26 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۲/۲۷

بازار پرسود فرمول یک

بازار پرسود فرمول یک
زمانی سرمایه‌گذاری در رقابت‌‌‌های فرمول‌یک، صرفا به‌‌‌عنوان یک سرگرمی برای خودآزارهای شیفته مسابقات ماشین‌‌‌سواری شناخته می‌‌‌شد؛ به این معنی که تیم‌‌‌ها طی تلاش‌‌‌های اغلب بی‌‌‌ثمر برای کسب افتخار، سرمایه‌‌‌های هنگفت و فناوری را به هدر می‌‌‌دادند و برخی حتی تا مرز ورشکستگی پیش می‌‌‌رفتند تا در نهایت در ازای تنها چند سنت، به دیگری واگذار می‌‌‌شدند. اما امروز به لطف برخی تصمیمات ساده، از جمله تصمیم‌‌‌های شرکت لیبرتی مدیا، غول رسانه‌‌‌ای آمریکایی و مالک و دارنده حقوق تجاری فرمول‌یک، 10تیم حاضر در رقابت‌‌‌های …