درحالیکه در برخی از شهرهای بزرگ جهان، «دوچرخهها» جایگزین بزرگراهها و حملونقل خودرویی میشوند، اما سیاستهای مدیریت شهری تهران طی 2.5 دهه گذشته عمدتا معطوف به پروژههای بزرگراهسازی بوده است. اگرچه در شرایط کنونی، منابع مالی شهرداری با محدودیت مواجه شده و رکود ساختمانی این محدودیت را تشدید کرد و بهرغم اینکه چهره حملونقل عمومی در مقایسه با شبکه معابر خودرویی ناقص و نیازمند تامین اعتباری فوری برای تکمیل است، اما شهر همچنان بر بزرگراهسازی و پهن کردن فرش قرمز برای ترافیک و استفاده بیشتر از خودروها …