یک دهه پیش، تویوتا در حرکتی جسورانه شروع به جذب دهها متخصص از گوگل و دیگر شرکتهای فناوری کرد تا مسیر خود را از تولید سختافزار به توسعه نرمافزار و هوش مصنوعی تغییر دهد. در آن زمان، هیجان و انتظارات بسیار بالا بود و بسیاری تصور میکردند غول ژاپنی میتواند با ترکیب سابقه تولید مطمئن و ظرفیتهای دیجیتال، آینده صنعت خودرو را رقم بزند. گیلی پرات، مدیر موسسه تحقیقاتی تویوتا، در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶ تاکید کرد که «نرمافزار و داده بخش جداییناپذیر راهبرد آینده تویوتا هستند.»