شنبه / ۲۸ تیر / ۱۴۰۴ - 19 July, 2025
 سایت اقتصاد معاصر / ۱۴۰۴/۰۴/۱۶

توانایی تولید داده، شرط اصلی برای ورود به زیست‌بوم اعتبارسنجی

توانایی تولید داده، شرط اصلی برای ورود به زیست‌بوم اعتبارسنجی
اعتبارسنجی شامل دو مولفه است؛ یکی مدل‌سازی و دیگری تولید و جمع‌آوری اطلاعات رفتاری/اعتباری. توانایی تولید داده بر مدل‌سازی مقدم است و این بدان معناست که پیش‌شرط ورود به حوزه اعتبارسنجی، ورود به حوزه ارائه خدمات مالی است.