اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با رد ادعاهای رسانهای مبنی بر محدودیت در استفاده از داراییهای آزادشده ایران، اعلام کرد که تهران در خصوص نحوه هزینه کردن این اموال، بر اساس صرفه و صلاح کشور و با اولویتبندی وزارتخانههای مربوطه تصمیمگیری خواهد کرد. وی تأکید کرد که هیچ محدودیتی برای خرید کالا، اعم از مواد غذایی یا سایر اقلام مورد نیاز، وجود ندارد و این اموال برای استفاده آزادانه در دسترس ایران است.