چهارشنبه / ۳ تیر / ۱۴۰۵ - 24 June, 2026
 سایت انتخاب / ۳ ساعت قبل

ضرورت ایجاد یک خط ارتباطی میان تهران و واشنگتن در دوران پاک‌سازی مین‌ها در تنگه هرمز/ الگوی مدیریت تنگه، باید با ایران، عمان و کشورهای خلیج فارس بررسی شود/ مذاکرات سوئیس که زمینه را برای یک توافق دائمی فراهم کرده، هنوز در مراحل ابتدایی است/ هدف، ایجاد یک چارچوب امنیتی جدید میان کشورهای منطقه و ایران است/ شاید از کشورهای خلیج فارس بخواهند که در تأمین صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری، مشارکت کنند

 ضرورت ایجاد یک خط ارتباطی میان تهران و واشنگتن در دوران پاک‌سازی مین‌ها در تنگه هرمز/ الگوی مدیریت تنگه، باید با ایران، عمان و کشورهای خلیج فارس بررسی شود/ مذاکرات سوئیس که زمینه را برای یک توافق دائمی فراهم کرده، هنوز در مراحل ابتدایی است/ هدف، ایجاد یک چارچوب امنیتی جدید میان کشورهای منطقه و ایران است/ شاید از کشورهای خلیج فارس بخواهند که در تأمین صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری، مشارکت کنند
عبدالرحمن بن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر می‌گوید هنگام پاک‌سازی مین‌ها در تنگه هرمز، ایجاد یک خط ارتباطی میان ایران و آمریکا ضرورت دارد.