سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «با توجه به دخالت امارات در جنگ اخیر علیه ایران، میخواستم بدانم که در پسا جنگ، روابط سیاسی و اقتصادی چه وضعیتی خواهد داشت؟ آیا برنامهای داریم که هاب تجاری و از امارات و دبی تغییر بدهیم؟» گفت: آینده منطقه و آینده روابط ما با کشورهای منطقه نمیتواند بدون تأثیرپذیری از تحولات چند ماه اخیر باشد. ما از ناحیه رفتار نامناسب برخی از کشورهای منطقه و همدستی با طرفهای متجاوز آسیب زیادی متحمل شدیم و این موضوعی است که حتماً در حافظه جمعی ایرانیان باقی خواهد ماند.