با پایان یافتن مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس، این بار هم این طرف آمریکایی بود که روایت را به دست گرفت و مدعی شد که ایران با «بازگشت بازرسان آژانس موافقت کرده است.» این در حالی است که وزارت خارجه ایران تاکید کرده که برنامهای برای بازرسی آژانس از تأسیسات آسیب