درباره اوضاع و احوال تولیدات سینمای ایران در آستانه جشنواره فیلمفجر؛ سکوت به مثابه اثرِهنری
پیش از آن ابتدا باید نگاهی بر وضعیتِ امروزِ سینمای ایران اندازیم تا از دلِ آن منظور از اصالت در سینما و نامیدن اثر به مثابه اثر سینمایی را در مفهومی یگانه بازشناسیم. از آنجا که مفهومِ «اصالت» جزو مفاهیم انتزاعی می تواند باشد، پس باید مفهوم بازنمایی اصالت را در قصد این مجال به شکل بینااذهانی روشن کنیم. اصالت یک اثر سینمایی بر دغدغه های هنرمند پیرامون مسایل انسان(نوع نگاهش به خود، دیگری، هستی و پیامدهایش)، جامعه، روابط اجتماعی و معیارهای سینمایی به مثابه زبان استوار است.