چهارشنبه / ۳ تیر / ۱۴۰۵ - 24 June, 2026
 سایت فرارو / ۱ ساعت قبل

آب متغیر نیابتی توسعه است/ باید از آب گذر کرد و به توسعه پرداخت

 آب متغیر نیابتی توسعه است/  باید از آب گذر کرد و به توسعه پرداخت
بهره وری آب پیش از آن که محاسبه اقتصادی باشد، پرسشی فلسفی است. به ازی هر قطره، چه اندازه کرامت انسانی تولید می کنیم؟ چه اندازه عدالت؟ چه اندازه زیستن شایسته؟ آب و توسعه، دو روی یک حقیقت هستند که جداییشان هر دو را به نیستی می کشاند. پس هر سیاست آبی باید بازنویسی الگوی توسعه را در دستور خود قرار دهد.