جمعه / ۲۵ مهر / ۱۴۰۴ - 17 October, 2025
 سایت فرارو / ۱۴۰۴/۰۷/۰۵

«یوتیوب» چگونه رقیب «صداوسیما» شد؟

«یوتیوب» چگونه رقیب «صداوسیما» شد؟
یوتیوب اگرچه بیش از ۱۵ سال است که در ایران فیلتر شده اما گستره برنامه‌های فارسی‌زبان آن، مدتی‌ست که از محتوای شناخته شده «یوتیوبرها» فراتر رفته و این روند همچنان ادامه پیدا می‌کند. بر خلاف سال‌های گذشته که سازندگان محتوا در یوتیوب بیشتر ایرانیان خارج از کشور بودند، در حال حاضر فضای برنامه‌سازی و تولید محتوای مشابه استانداردهای تلویزیونی در این پلتفرم، در داخل کشور همواره پررنگ‌تر می‌شود. این به غیر از محتوای آموزشی و سرگرم‌کننده به زبان‌های دیگر است که به راحتی می‌توان در یوتیوب به آن دسترسی داشت. …