معاون رئیسجمهور آمریکا جی.دی. ونس، ادعا کرد که «ایرانیها موافقت کردهاند که از بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی برای بازگشت به کشورشان دعوت کنند.» او حتی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق به سرعت بیفتد. با این حال، مقامات ایرانی اظهارات دیگری را مطرح میکنند که با صحبتهای ونس مغایرتهایی دارد.