یادگار امام با تأکید بر اینکه امام به خدا خوشبین بود، افزود: سیدالشهدا(ع) شکوه بر زبان نمیآورد؛ چون به خدا خوشبین است. به تعبیر قرآن بعضی وقتها کار آنقدر سخت میشود که پیامبران هم مأیوس میشوند؛ آن وقت نصرت خداوند میرسد. این در وجود بعضی پیامبران هست اما در وجود سیدالشهدا(ع) نیست؛ امید و فخر است. داستان ما هم «اعتماد و خوشبینی به خدا» است. به تعبیر رهبر بزرگوار شهیدمان، بزرگترین سرمایه امام این «خوشبینی به خدا» بود.