همزمان با شروع فصل گرما، موضوع ناترازی برق بار دیگر در صدر اخبار قرار گرفته است. برآورد جدیدی که از سوی مرکز پژوهشهای مجلس صورت گرفته، نشان میدهد که در حالت خوشبینانه ۱۰هزار مگاوات، در حالت واقع بینانه بیش از ۱۳هزار مگاوات و در حالت بدبینانه بیش از ۱۸هزار مگاوات کسری برق در تابستان امسال خواهیم داشت. حال سوال این است که برای عبور از ناترازی برق چه باید کرد؟ آیا باید در حوزه ساخت نیروگاههای جدید، سرمایهگذاری صورت گیرد یا مدیریت بار شبکه در اولویت قرار میگیرد؟