رئیس سازمان حفاظت محیطزیست با بیان اینکه تنوع زیستی کشور با تهدیدهای متعددی مواجه است، تاکید کرد: آلودگیها، تخریب و تصرف زیستگاههای طبیعی و فشارهای انسانی، گونههای گیاهی و جانوری ما را در معرض خطر قرار داده است؛ بهطوریکه هماکنون بیش از ۲۰۰ گونه گیاهی و جانوری در کشور در معرض خطر انقراض هستند.