چابهار - ایرنا - تاسوعا برای چابهاریها، فراتر از یک روزِ تقویمی، سالگردِ وصالی خونین است. ۱۶ سال پیش در چنین روزی، خونِ پاک سوگواران حسینی بر خاک تفتیده این دیار جاری شد تا سندی بر مظلومیت مردمی باشد که جرمشان تنها عشق به اباعبدالله بود. امروز دوباره همان نوا در خیابانها پیچیده است؛ گویی شهدای سال ۸۹ نیز در میان دستههای عزاداری، نوحه غربت سر میدهند.