سمنان - ایرنا - آیین سنتی و کهن «سلامدهی» هیاتهای عزاداری روستاهای حاجیآباد و قشلاقنفر عصر تاسوعای حسینی در جاده ترانزیتی تهران ـ مشهد و در محدوده روستای حاجیآباد برگزار شد؛ آیینی که در آن عَلَم هر هیات بهعنوان نماد حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به نشانه احترام و ارادت متقابل به یکدیگر سلام میدهند و پس از این دیدار نمادین، ۲ هیات در قالب یک اجتماع بزرگ عزاداری، سوگ شهادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) را برپا میکنند.