تهران- ایرنا- سفیر و نماینده پیشین ایران در سازمان ملل در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر وجود نگرانی درباره ضمانت یادداشت تفاهم اسلامآباد و یا توافق محتمل نهایی میان ایران و آمریکا گفت: «ما باید از فرصتهای موجود، حداکثر استفاده را ببریم و روابط خود را با کشورهای همسایه، اعضای دائم شورای امنیت بخصوص چین و روسیه بهشدت تقویت کنیم. در واقع، باید شرایطی ایجاد کنیم که هزینه عهدشکنی برای طرف مقابل بالا برود؛ بهگونهای که ایران از حمایت گستردهتری در منطقه و جهان برخوردار باشد.»