زاهدان - ایرنا - با توسعه بندر چابهار، تکمیل مسیر ریلی ایرانشهر - زاهدان و زمانبر بودن تکمیل اتصال ریلی ایرانشهر به چابهار، دولت باید برای حمل غلات وارداتی از این بندر به مرکز کشور، از الگوی پرهزینه جاده محور فاصله بگیرد و به سمت حمل ترکیبی جاده- ریل حرکت کند. در این میان، محوطه لجستیکی راهآهن ایرانشهر با توجه به زیرساختهای فراهمشده، میتواند نقش حلقه میانی و عملیاتی این زنجیره را بر عهده بگیرد.