جمعه, ۸ تیر, ۱۴۰۳ / 28 June, 2024


انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرای بهار در آذربایجان شرقی
۴ روز قبل / خبرگزاری ایسنا / استانها

انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرای بهار در آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی جشنواره ملک‌الشعرای بهار را فرصتی برای اجرای طرح‌های خلاقانه و موثر انجمن‌های ادبی استان برشمرد.

انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرای بهار در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی جشنواره ملک‌الشعرای بهار را فرصتی برای اجرای طرح‌های خلاقانه و موثر انجمن‌های ادبی استان برشمرد. حسن گلی اظهار کرد: در آذربایجان‌شرقی کلیه‌ی انجمن‌های ادبی و نهادهای مردمی فعال در حوزه کتاب و ادبیات می‌توانند طرح‌های موثر، خلاق و قابل اجرا در سال ۱۴۰۳ را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال نمایند.

وی افزود: جشنواره ملک‌الشعرای بهار ویژه طرح‌های خلاق انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی ادبی کشور است که  فراخوان استانی آن توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شده است.

وی تشریح کرد: عموم انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی فعال در حوزه ادبیات می‌توانند طرح‌های خلاق و اجرایی خود در سال ۱۴۰۳ را در محورهای زیر به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در شهرستان‌ها به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل فعالیت انجمن ارسال کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در خصوص محورهای اولویت‌دار برنامه‌های ادبی این فراخوان بیان کرد:‌ برنامه‌های ترویجی حوزه کتاب و ادبیات در شهرستان‌ها (نشست‌های ادبی هفتگی، ماهانه و....)، مسائل روز جامعه و آسیب‌شناسی این حوزه با کمک شعر و ادبیات، ارائه و پیگیری طرح‌های خلاق ادبی متناسب با بوم استان و شهرستان (جشنواره‌های ادبی ویژه استان و مانند آن)،برگزاری برنامه‌های ادبی مناسبتی (تقویمی)، تسهیل برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به‌منظور شناسایی مستعدان ادبی در شهرستان‌ها، تسهیل برگزاری برنامه‌های رونمایی، نقد کتاب و… در مناسبت‌های کتابی کشور، امور مرتبط با ترویج کتابخوانی، معرفی مفاخر و مستعدان کم‌نام و کمک به برگزاری بزرگداشت‌های استانی و ملّی سرآمدان ادبی مجموعه مهم‌ترین محورهای طرح‌های قابل ارسال به این جشنواره را شامل می‌شوند.

وی تاکید کرد: طرح‌های پیشنهادی باید در یکی از زمینه‌های محتواییِ ادبیات خلاق، شعر، داستان، مستندنگاری یا نقد ادبی و ادبیات کودک و نوجوان باشد و هر انجمن می‌تواند فقط یک طرح ارسال کند.

وی افزود: طرح‌ها باید در قالب یک متن کوتاه (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه) و شامل اطلاعات مختصری از برنامه همچون عنوان برنامه، ضرورت و هدف، زمان پیشنهادی برگزاری، (پیش‌بینی) هزینه‌های برگزاری، جزئیات برنامه، گستره اجرا و… باشد.

گلی اذعان کرد: عموم انجمن‌های ادبی فعال می‌توانند تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳ طرح‌های پیشنهادی خود را مطابق ساختار مورد تأیید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کنند که دبیران انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی فعال در حوزه شعر، داستان و ادبیات کودک و نوجوان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت ساختار پیشنهادی طرح‌ها می‌توانند با کارشناس انجمن‌های ادبی استان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محل فعالیت خود تماس گرفته و یا به سایت اطلاع رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه نمایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، این فراخوان در قالب قرارگاه شهید آوینی ارائه شده و مطابق رویکرد این قرارگاه، از طرح‌های برتر هر استان حمایت خواهد شد و همه انجمن‌های ادبی که تا تاریخ انتشار فراخوان به صورت مستمر در استان یا شهرستان خود فعالیت ادبی مؤثر داشته باشند واجد شرایط شرکت در این جشنواره هستند.

انتهای پیام  دبیر راحله هدایت دبیر رباب تیموری لینک کوتاه برچسب‌ها: استانی-اجتماعی لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما سانا‌پرس بوکینگ مبلمان اداری دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال بلیط هواپیما فلای‌تو‌دی بلیط هواپیما تو‌ر دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین لیفت صورت با نخ در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال