یکشنبه, ۱۷ تیر, ۱۴۰۳ / 7 July, 2024
![کیفیت بخشی آموزش دانشآموزان کلاسهای چندپایه](/news/u/2024-07-02/isna-41bwt.jpg)
۵ روز قبل / خبرگزاری ایسنا / اجتماعی
کیفیت بخشی آموزش دانشآموزان کلاسهای چندپایه
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف گزارشهای نظارتی، رفع موانع و بهبود روند نظام تعلیم و تربیت کشور است گفت: منظور از نظارت بر حسن اجرای مصوبات این شورا، رصد و مراقبت مستمر از فرایند اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس از طریق تعامل و دریافت اطلاعات، مقایسه آن با وضع مطلوب و ارائه بازخورد به مراجع ذیربط برای کمک به تحقق اهداف مورد انتظار مصوبه است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد کیفیت بخشی آموزش دانشآموزان کلاسهای چندپایه
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف گزارشهای نظارتی، رفع موانع و بهبود روند نظام تعلیم و تربیت کشور است گفت: منظور از نظارت بر حسن اجرای مصوبات این شورا، رصد و مراقبت مستمر از فرایند اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس از طریق تعامل و دریافت اطلاعات، مقایسه آن با وضع مطلوب و ارائه بازخورد به مراجع ذیربط برای کمک به تحقق اهداف مورد انتظار مصوبه است. به گزارش ایسنا، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در یک هزار و چهلمین جلسه شـورای عـالی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه پیش از وارد شدن به دستور کار اصلی، یک چارچوب عمل برای اجرای قوانین مربوط به آموزش و پرورش در قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که توسط دبیرخانه شورای عالی تهیه و تدوین شده بود، ارائه شد.
وی با بیان اینکه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ۳۸ حکم برای آموزش و پرورش پیشبینی شده است که برای اجرای آنها باید ۶۰ آئین نامه و دستوالعمل تهیه و تدوین شود افزود: هیچ برنامهای تا این حد به آموزش و پرورش توجه نکرده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه ابعادی که در این برنامه برای آموزش و پرورش پیش بینی شده یک فرصت مغتنم برای آن است که با تدوین آئین نامهها و دستورالعملهای مورد نیاز باید حداکثر بهره را از این برنامه برای بهبود شرایط و امکانات مورد نیاز آموزش و پرورش برده شود ادامه داد: در این برنامه، مدرسه به مثابه یک واحد سازمانی مستقل پیش بینی شده است و همچنین تاکید شده سهم آموزش و پرورش از سایر دستگاهها مستقیم به حساب آن واریز شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت: در این برنامه به مسائل آموزشی، پرورشی، نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور، صندوق ذخیره فرهنگیان، مدارس دولتی و غیردولتی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مدارس و سایر مسائل آموزشی و پرورشی توجه خوبی شده است.
امانی با اشاره به نقش موثر نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش گفت: یکی از واحدهای فعال در دبیرخانه شورای عالی، مدیریت نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی است که هر سال تعدادی از مصوبات این شورا را انتخاب و با اعزام گروه های نظارتی بر حسن اجرای آنها در مدارس نظارت می کند.
وی افزود: اصلیترین هدف واحد نظارت دبیرخانه شورای عالی، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در میدان عمل یعنی مدارس است. مصوبات شورای عالی در میدان عمل چگونه اجرا میشود؟ موانع، چالشها و محدودیتهای اجرای آنها در مدارس چیست؟ این مصوبات چه دستاوردی داشتهاند؟ و در نهایت این گزارشها برای رفع موانع و محدودیتها و اصلاح مصوبات شورای عالی استفاده میشود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: منظور از نظارت بر حسن اجرای مصوبات، رصد و مراقبت مستمر از فرایند اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس از طریق تعامل و دریافت اطلاعات، مقایسه آن با وضع مطلوب و ارائه بازخورد به مراجع ذیربط برای کمک به تحقق اهداف مورد انتظار مصوبه بوده و در نهایت رفع موانع و بهبود روند نظام تعلیم و تربیت کشور است.
امانی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ گزارش نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده است. نسخههایی از این گزارشها در اختیار وزارت آموزش و پرورش و مراجع ذینفع قرار گرفته است.
وی با اشاره به موضوع دستور کار جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از مصوبات مهم و تاثیرگذار شورای عالی، «آئین نامه کلاسهای چند پایه» است. به استناد راهکار ۵ -۳ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای گسترش پوشش تحصیلی، بسط عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان کلاسهای چندپایه، با تاکید بر مناطق روستایی، عشایری و کمتر توسعه یافته تشکیل میشوند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت: به منظور برنامهریزی و نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و اتخاذ تصمیم متناسب با شرایط متفاوت کلاسهای چند پایه، شورایی با مسئولیت معاون آموزش ابتدایی تشکیل و اتخاذ تصمیم میکند.
انتهای پیام دبیر سولماز خوان لینک کوتاه برچسبها: آموزش و پرورش کلاس های چندپایه لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین لیفت صورت با نخ در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف گزارشهای نظارتی، رفع موانع و بهبود روند نظام تعلیم و تربیت کشور است گفت: منظور از نظارت بر حسن اجرای مصوبات این شورا، رصد و مراقبت مستمر از فرایند اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس از طریق تعامل و دریافت اطلاعات، مقایسه آن با وضع مطلوب و ارائه بازخورد به مراجع ذیربط برای کمک به تحقق اهداف مورد انتظار مصوبه است. به گزارش ایسنا، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در یک هزار و چهلمین جلسه شـورای عـالی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه پیش از وارد شدن به دستور کار اصلی، یک چارچوب عمل برای اجرای قوانین مربوط به آموزش و پرورش در قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که توسط دبیرخانه شورای عالی تهیه و تدوین شده بود، ارائه شد.
وی با بیان اینکه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ۳۸ حکم برای آموزش و پرورش پیشبینی شده است که برای اجرای آنها باید ۶۰ آئین نامه و دستوالعمل تهیه و تدوین شود افزود: هیچ برنامهای تا این حد به آموزش و پرورش توجه نکرده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه ابعادی که در این برنامه برای آموزش و پرورش پیش بینی شده یک فرصت مغتنم برای آن است که با تدوین آئین نامهها و دستورالعملهای مورد نیاز باید حداکثر بهره را از این برنامه برای بهبود شرایط و امکانات مورد نیاز آموزش و پرورش برده شود ادامه داد: در این برنامه، مدرسه به مثابه یک واحد سازمانی مستقل پیش بینی شده است و همچنین تاکید شده سهم آموزش و پرورش از سایر دستگاهها مستقیم به حساب آن واریز شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت: در این برنامه به مسائل آموزشی، پرورشی، نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور، صندوق ذخیره فرهنگیان، مدارس دولتی و غیردولتی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مدارس و سایر مسائل آموزشی و پرورشی توجه خوبی شده است.
امانی با اشاره به نقش موثر نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش گفت: یکی از واحدهای فعال در دبیرخانه شورای عالی، مدیریت نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی است که هر سال تعدادی از مصوبات این شورا را انتخاب و با اعزام گروه های نظارتی بر حسن اجرای آنها در مدارس نظارت می کند.
وی افزود: اصلیترین هدف واحد نظارت دبیرخانه شورای عالی، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در میدان عمل یعنی مدارس است. مصوبات شورای عالی در میدان عمل چگونه اجرا میشود؟ موانع، چالشها و محدودیتهای اجرای آنها در مدارس چیست؟ این مصوبات چه دستاوردی داشتهاند؟ و در نهایت این گزارشها برای رفع موانع و محدودیتها و اصلاح مصوبات شورای عالی استفاده میشود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: منظور از نظارت بر حسن اجرای مصوبات، رصد و مراقبت مستمر از فرایند اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس از طریق تعامل و دریافت اطلاعات، مقایسه آن با وضع مطلوب و ارائه بازخورد به مراجع ذیربط برای کمک به تحقق اهداف مورد انتظار مصوبه بوده و در نهایت رفع موانع و بهبود روند نظام تعلیم و تربیت کشور است.
امانی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ گزارش نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده است. نسخههایی از این گزارشها در اختیار وزارت آموزش و پرورش و مراجع ذینفع قرار گرفته است.
وی با اشاره به موضوع دستور کار جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از مصوبات مهم و تاثیرگذار شورای عالی، «آئین نامه کلاسهای چند پایه» است. به استناد راهکار ۵ -۳ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای گسترش پوشش تحصیلی، بسط عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان کلاسهای چندپایه، با تاکید بر مناطق روستایی، عشایری و کمتر توسعه یافته تشکیل میشوند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت: به منظور برنامهریزی و نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و اتخاذ تصمیم متناسب با شرایط متفاوت کلاسهای چند پایه، شورایی با مسئولیت معاون آموزش ابتدایی تشکیل و اتخاذ تصمیم میکند.
انتهای پیام دبیر سولماز خوان لینک کوتاه برچسبها: آموزش و پرورش کلاس های چندپایه لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین لیفت صورت با نخ در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
مسعود پزشکیان پرسپولیس انتخابات انتخابات ریاست جمهوری فوتبال ماه محرم انتخابات ریاست جمهوری 1403 پزشکیان ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سعید جلیلی یورو 2024