جمعه, ۸ تیر, ۱۴۰۳ / 28 June, 2024


توقف سند تحول بنیادین ناشی از فقدان نقشه راه بود/ از سرگیری اجرای سند در دولت شهید جمهور
۴ روز قبل / خبرگزاری ایسنا / اجتماعی

توقف سند تحول بنیادین ناشی از فقدان نقشه راه بود/ از سرگیری اجرای سند در دولت شهید جمهور

نماینده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری (سعید جلیلی) با بیان اینکه در دهه ۹۰ شاهد توقف اجرای سند تحول بنیادین بودیم و سند ۲۰۳۰ جایگزینی برای سند تحول بنیادین شد گفت: مسئله توقف اجرای سند ناشی از عدم وجود نقشه راه بود و دولت شهید رییسی اجرای سند تحول بنیادین را از سرگرفت.

توقف سند تحول بنیادین ناشی از فقدان نقشه راه بود/ از سرگیری اجرای سند در دولت شهید جمهور

نماینده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری (سعید جلیلی) با بیان اینکه در دهه ۹۰ شاهد توقف اجرای سند تحول بنیادین بودیم و سند ۲۰۳۰ جایگزینی برای سند تحول بنیادین شد گفت: مسئله توقف اجرای سند ناشی از عدم وجود نقشه راه بود و دولت شهید رییسی اجرای سند تحول بنیادین را از سرگرفت. به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی در جلسه مناظره انتخاباتی نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با موضوع «مسائل تعلیم و تربیت و وزارت آموزش و پرورش» که به عنوان نماینده سعید جلیلی حضور داشت و در غیابت نماینده مسعود پزشکیان مناظره برگزار شد گفت: مسیر جذب افراد در وزارت آموزش و پرورش باید دو دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد.

وی با بیان اینکه موضوع نیروی انسانی یک موضوع پیچیده است و باید با برنامه‌ریزی محقق شود افزود: این عمل با رویکرد نگاه به آینده باید تنظیم شود، تدوین برنامه جامع منابع انسانی به عنوان یک ضرورت مهم است و نباید به صورت احساسی برای کسری فعلی اقدام به جذب معلم کنیم.

کاظمی با بیان اینکه ما امروز مسأله نیروی انسانی را در کنار مسیر جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان ‌ماده ۲۸ باید با روش‌های دیگر از جمله اضافه تدریس معلمان جبران کنیم ادامه داد: اگر حق‌التدریسی معلمان را به موقع و با ضرایب درست پرداخت کنیم بخشی از موضوع نیروی انسانی حل و فصل خواهد شد.

این نماینده کاندیدا با بیان اینکه باید تحلیل ۱۸ ساله از جذب نیروی انسانی داشته باشیم عنوان کرد: فرهنگیان عزیز ناراحتند از اینکه حقوق آن‌ها با سایر کارکنان سایر دستگاه‌ها متفاوت است. یکی از موضوعات سند تحول این مسأله است و ما در دولت آقای جلیلی یکی از برنامه‌های‌مان، توجه به نظام پاداش و جبران خدمات رفاهی و مسکن فرهنگیان است.

کاظمی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در دهه ۹۰ با مشکلاتی مواجه شد افزود: بخشی از سبد معیشتی معلمان بحث مسکن است که باید از طریق این صندوق و شرکت‌های آن حل و فصل و تامین شود.

وی با بیان اینکه ما با مدیریت بهینه می‌توانیم خدمات رفاهی به همکاران خود ارائه کنیم ادامه داد: دولت باید سهم خود را از سهم بودجه عمومی به ۲۵ درصد برساند که الان ۱۰ درصد است. سالانه باید ۲ درصد از سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور افزایش دهیم.

این نماینده کاندیدای انتخابات با بیان اینکه آقای جلیلی باور به معلم و آموزش و پرورش دارند گفت: آموزش و پرورش به نوعی نیروی مولد کشور است، ما دارای سازمان‌های متعددی هستیم که نیروی آن در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند. وقتی رییس جمهوری باور به آموزش و پرورش داشته باشد، آموزش و پرورش برایش دارای اولویت است و آقای جلیلی آموزش و پرورش را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید مطالبی که آموزش می‌دهیم با نیازهای روز دانش‌آموز و جامعه امروز و فردا در نظر بگیریم ادامه داد: باید رویکرد کتاب‌های درسی آموزش مهارت زندگی باشد و مطالب درسی را باید براساس نیازهای امروز و فردای دانش آموزان و مهارت شغلی به دانش آموزان ایجاد کنیم تا آموزش مادام العمر برای دانش آموزان فراهم شود.

کاظمی با بیان اینکه در دهه ۹۰ شاهد توقف اجرای سند تحول بنیادین بودیم و سند ۲۰۳۰ جایگزینی برای سند تحول بنیادین شد و در دولت شهید رییسی اجرای سند تحول بنیادین از سرگرفته شد اظهار کرد: مسئله اجرای سند تحول ناشی از عدم وجود نقشه راه بود. کلیات نقشه راه فراهم شد و همه دولت ها باید براساس نقشه راه حرکت کنند.

وی به ارائه تسهیلات به فرهنگیان به عنوان یک مسئله اشاره کرد و گفت: منزلت و معیشت معلم مهم است. طرح رتبه‌بندی هم در دولت آقای رئیسی اجرا شد. رییس‌جمهور باید آموزش و پرورش را بشناسد و باور به تقویت مدارس دولتی داشته باشد تا خانواده‌ها انتخاب مدرسه دولتی را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید تمرکز ما روی تقویت مدارس دولتی باشد افزود: موضوع کیفیت مدارس دولتی شدنی است، مدارس دولتی باید به کیفیتی برسند که اولویت اول خانواده‌ها باشند و یکی از راه‌های این ارتقا، جذب نیروی انسانی باکیفیت است.

این نماینده کاندیدا با بیان اینکه باید به معلمان اختیارات ویژه بدهیم زیرا تربیت معلم یک مسأله مهم است اظهارکرد: باید محتوای دانشجومعلمان را باکیفیت تهیه کرد و برنامه درسی آن‌ها متناسب با مدارس تغییر کند. مردمی‌سازی می‌تواند یک روش خیلی خوب در آموزش و پرورش باشد. مولدسازی املاک و تعاونی‌ها هم باید ساماندهی داده شوند و با کسب درآمد مناسب و دیگر ظرفیت‌ها به آموزش و پرورش کمک کنیم.

انتهای پیام خبرنگار شهره دانشیار دبیر مرتضی علیزاده لینک کوتاه برچسب‌ها: آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما سانا‌پرس بوکینگ مبلمان اداری دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال بلیط هواپیما فلای‌تو‌دی بلیط هواپیما تو‌ر دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین لیفت صورت با نخ در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال