دوشنبه, ۲۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 17 June, 2024


آخرین وضعیت جمع‌آوری پل بعثت و جزئیات ساخت پل جدید
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ / خبرگزاری ایسنا / اجتماعی

آخرین وضعیت جمع‌آوری پل بعثت و جزئیات ساخت پل جدید

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران درخصوص ایمن‌سازی بزرگراه بعثت با اجرای پل جدید توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین وضعیت جمع‌آوری پل بعثت و جزئیات ساخت پل جدید

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران درخصوص ایمن‌سازی بزرگراه بعثت با اجرای پل جدید توضیحاتی ارائه کرد. مهدی صداقتی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص سرانجام پل بعثت در منطقه ۱۶ شهرداری تهران با اشاره به اینکه پل بعثت برای اهداف کوتاه‌مدت و موقت در اواخر دهه ۶۰ ساخته شد، افزود: در کمتر از دو ماه پل بعثت را بر روی خطوط راه‌آهن که از آن محدوده عبور می‌کرد، ساختند.

وی ادامه داد: این پل ۳۱۰ متر طول با عرض ۲۰ متر تنها دو خط عبوری را پوشش می‌دهد و از آنجایی که طراحی و ساخت این پل طی زمان کوتاهی انجام شده بود از اواخر دهه ۷۰ مطالعات و بررسی‌های دوره‌ای پل بعثت آغاز شد و بررسی‌ها نشان داد که عرض کم و شیب تند پل و همچنین گاباری و ارتفاع کم نسبت به خطوط ریلی که دقیقا از زیر پل تردد می‌کنند موجب شده که پل کارآیی لازم را نداشته باشد.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه پایش رفتار لرزه‌ای پل بعثت نشان‌دهنده عدم استحکام سازه در زمان وقوع زمین‌لرزه‌های شدید است، گفت: مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای این پل توجیه فنی و اقتصادی نداشت و وجود چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌های همسطح شهید رجایی و خزانه بخارایی در بزرگراه بعثت و وجود دوربرگردان‌های همسطح و ناایمن در این بزرگراه سبب شد که مدیران شهری به طراحی پل جدید تأکید کنند.

صداقتی با بیان اینکه قطعا اجرای ساخت پل جدید بعد از جمع‌آوری پل موجود و جابه‌جایی‌های متعدد ترافیکی در این بزرگراه امکان‌پذیر خواهد بود، در تشریح ویژگی‌های پل جدید، تصریح کرد: در طرح جدید، پل از غرب خیابان رجایی شروع شده و با عبور از تقاطع‌های شهید رجایی، راه‌آهن و مترو و در ادامه عبور از روی خیابان شهید بخارایی در محدوده بوستان بعثت به سطح صفر برمی‌گردد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پل با احتساب شیب‌راهه‌ها ۱۹۰۰ متر خواهد بود که ۴۵ متر عرض تقریبی آن خواهد بود و شامل سه خط تندرو و دو خط کندرو و یک پیاده‌رو در هر مسیر خواهد بود و این در حالی است که دو رمپ ورودی و دو رمپ خروجی برای آن برای دسترسی به ترمینال جنوب، خیابان شهید رجایی و خیابان شهید بخارایی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه با جمع‌آوری پل قدیمی و احداث پل جدید عملا ظرفیت جنوبی‌ترین بزرگراه شهر تهران بعد از کمربندی آزادگان افزایش می‌یابد، در مورد زمان ساخت این پل، گفت: به نظر می‌رسد که ساخت پل جدید دو ساله به اتمام برسد و با اجرای آن شاهد روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیک غرب بزرگراه بعثت و حذف چراغ‌های راهنمایی دو تقاطع شهید بخارایی و رجایی خواهیم بود.

انتهای پیام خبرنگار مژگان انصاری دبیر منیره کربلایی لینک کوتاه برچسب‌ها: سازمان مهندسی و عمران شهر تهران پل بعثت شهرداري تهران تهران لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما سانا‌پرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلای‌تو‌دی بلیط هواپیما تو‌ر دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین لیفت صورت با نخ در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال