اکبر منتجبی، روزنامهنگار و سردبیر روزنامه «سازندگی»، تأکید کرد رسانهها در دوره جام جهانی باید از دولتمحوری به ملتمحوری حرکت کنند و تیم ملی را به مثابه آخرین نماد مشترک ملی، فارغ از جناحبازیهای سیاسی، حفظ و روایت کنند؛ چراکه هیچ ملتی با نفرت از خودش و نمادهای همبستگی، به آزادی و آبادانی نرسیده است.