«آمارها و مشاهدات میدانی نشان میدهد که بسیاری از مساجد کشور، به پاتوقی برای سالمندان تبدیل شدهاند و جوانان و نوجوانان، یا راهی به درون آن ندارند یا خودشان، بیرغبت از کنار گنبدها میگذرند. ریشهٔ این بحران کجاست؟ در هیئت امنایی که پیر شده است؛ در نسلی که مدیریت را در انحصار خود گرفته و راه را بر ایدههای تازه بسته است.»