در فصل تابستان، موارد ابتلا به بیماریهای گوارشی بهویژه اسهال و استفراغ افزایش مییابد. این بیماریها میتوانند منشا ویروسی، باکتریایی یا انگلی داشت باشند. مصرف مواد غذایی آلوده، رعایت نکردن بهداشت فردی و شرایط محیطی مناسب برای رشد برخی عوامل بیماریزا، از مهمترین دلایل شیوع این بیماریها در تابستان هستند.