میخواستیم «گوچی» و «شنل» دنبال مدِ ایرانی باشند، امروز لباس چینی وارد میکنیم!
حدود دو دهه پس از آغاز به کار کارگروه ساماندهی مد و لباس، روایت غزل بهمنی از تجربه حضور در این ساختار، تصویری روشن از فاصله میان اهداف اولیه و دستاوردهای کنونی را نمایان میکند؛ نهادی که با هدف ساماندهی طراحان و برندسازی پوشش ایرانی تأسیس شد، امروز بیشتر درگیر صدور مجوز و برگزاری جشنوارههایی است که حتی بازتاب درستی از هویت بومی نیستند. او با اشاره به طیفی از چالشها ـ از تغییرات پیاپی مدیران تا کمبود بودجه ـ در عین حال مشکل اصلی را نه افراد، بلکه ساختاری میداند که با رویکردهای سلیقهای و بیتوجهی …