رسانه های غربی فاش کرده اند که نهادهای اطلاعاتی آمریکا به ترامپ هشدار داده اند که تهران به خوبی توانسته قدرت پدافندی خود را توسعه بخشد و همین مسأله در صورت تجاوز مجدد به ایران می تواند چالش های جدی را برای جنگنده های آمریکایی ایجاد کند. ریسک همین مسأله، ترامپ را به عقب نشینی وادار کرده است.