سید حسین موسویان، دیپلمات پیشین ایرانی گفت: معتقدم مذاکرات جاری یک فرصت طلایی برای ختم چند دهه تخاصم آمریکا و ایران است چون در طول ۴۷ سال گذشته، آمریکا همه سناریوهای تحریم و فشار و جنگ علیه ایران را تجربه کرده و موفق نشده است. آمریکا و اسرائیل تصور میکردند که با حملات اخیر، ایران سقوط خواهد کرد، نظام فعلی تغییر خواهد کرد، بر منابع نفت ایران همچون ونزوئلا مسلط خواهند شد و حتی ممکن است بتوان ایران را تجزیه کرد. هیچکدام از این موارد رخ نداد. لذا از این جهت یک فرصت واقعی برای دو طرف بوجود آمده که نه …