پایگاه «المجله» در تحلیلی از پیامدهای تفاهمنامه آتشبس میان تهران و واشینگتن مینویسد: خلیج فارس وارد مرحلهای تازه شده است؛ مرحلهای که در آن کشورهای عربی دیگر نمیتوانند امنیت خود را صرفاً به چتر آمریکا گره بزنند و ناگزیرند میان تنشزدایی با ایران، مهار تهدیدهای رژیم صهیونیستی و بازتعریف دکترین دفاعی خود موازنهای جدید ایجاد کنند.