رضا نصری کارشناس حوزه بینالملل نوشت: ایران در حال صدور انقلاب خود نیست. اما در هر حال، مارکو روبیو بهتر است در اینباره کاملاً با احتیاط صحبت کند. برای وزیر خارجه دولتی که آشکارا برای خود حق «احیا و اِعمال» نسخهای بهروزشده از دکترین مونرو در سراسر نیمکره غربی قائل است، موعظه تهران درباره توسعهطلبی ایدئولوژیک یا مداخله در امور داخلی سایر کشورها، مستلزم درجهای قابل توجه از گستاخی است.