چهارشنبه / ۳ تیر / ۱۴۰۵ - 24 June, 2026
 سایت جماران / ۱ ساعت قبل

چرا اسرائیل تفاهم ایران و آمریکا را نامطلوب می‌داند؟

 چرا اسرائیل تفاهم ایران و آمریکا را نامطلوب می‌داند؟
مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در ارزیابی‌ای راهبردی، تفاهم‌نامه اخیر ایران و آمریکا را توافقی می‌داند که بیش از آنکه نگرانی‌های امنیتی تل‌آویو را برطرف کند، به تهران فرصت کاهش فشار نظامی و اقتصادی، بازگشت به صادرات نفت و پتروشیمی، دسترسی به منابع مالی و بازسازی موقعیت منطقه‌ای می‌دهد؛ در حالی که مسائل اصلی از نگاه اسرائیل، از غنی‌سازی و ذخایر اورانیوم تا موشک‌های بالستیک، حزب‌الله و متحدین منطقه‌ای، همچنان حل‌نشده باقی مانده‌اند.