وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس، این مواضع را مداخلهجویانه و تحریکآمیز توصیف کرد و تأکید داشت که امنیت پایدار منطقه تنها با همکاری کشورهای منطقه و بدون دخالت قدرتهای خارجی امکانپذیر است.