حمله به مراکز درمانی از منظر حقوق بینالملل، عبور از یکی از روشنترین خطوط قرمز جنگ محسوب میشود. و گاهی جنگ تنها در خطمقدم رخ نمیدهد، گاهی صدای انفجار، سکوت اتاقهای بیمارستان را میشکند و آژیر خطر، جای ضربان منظم دستگاههای مراقبت ویژه را میگیرد. بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک یکی از همان نقاطی بود که در میانه جنگ رمضان، نه بهعنوان یک هدف نظامی بلکه بهعنوان نماد حیات و درمان مورد هدف قرار گرفت. این بیمارستان اولین بار در ۱۵اسفند ماه ۱۴۰۴ مورد هدف قرار گرفت اما اول فروردین ۱۴۰۵، وقتی هنوز سفره …