امریکاییها مدام درباره تنگه هرمز حرف میزنند، حتی وزیرامور خارجه آنان که از ساکتین بود، حالا با آسمان و ریسمانبافتن مدعی میشود که تنگه، باید به روال قبل از جنگ بازگردد و ایران نباید با هر عنوانی چه عوارض، چه هزینهی خدمات، پولی دریافت کند. این رفتار امریکاییها بهترین گواه است که وضع تنگه تغییر خواهد کرد، زیرا اگر مطابق یادداشتتفاهم قرار بود که تنگه مانند سابق شود، این همه عجز و لابه و رجز در طرف امریکایی معنا نداشت!