معاون حقوقی وزارت خارجه با دفاع قاطع از قوانین جدید در تنگه هرمز تأکید کرد که دریافت هزینه در ازای ارائه خدمات دریایی حتی در شرایط غیرجنگی نیز حق قانونی ایران است و ناراحتی برخی کشورها که چهار دهه به شکل رایگان از این آبراهه استفاده کردهاند، مانع پیگیری حقوق بینالملل و مواضع حاکمیتی تهران نخواهد شد.