آموزش ناکارآمد و رویای توسعه / چرا آموزش در ایران گرهگشای پیشرفت نشد؟
محتوای آموزشی در جامعه ما در معرض تغییرات غیرضروری و بدون مطالعه بوده است. محتوای آموزشی در جامعه نباید به ذائقههای گذرا و ناپایدار گره زده شود و متناسب با تغییر دولتها، محتوا تغییر یابد. پویایی آموزشی متناسب با تحولات نسلی و زمانی ضروری است، اما نگاه صفر و صدی در محتواهای آموزشی و کنار نهادن محتواهایی که برای تربیت نیروی انسانی کارآمد، حفظ ارتباط بین نسلی و تداوم انگارههای هویتی ضروری است، برای نظام آموزشی و جامعه زیانبار است.