حمید ابوطالبی، مشاور رئیس جمهور در دولت دوازدهم، در یادداشتی برای خبرآنلاین نوشت: «صلحی که میان دو طرف اصلی شکل گرفته است، باید توسط همان دو طرف تضمین شود. آینده این توافق هم نه در افزایش ناظران یا نقشآفرینی سازمانهای بینالمللی چون آژانس، بلکه در افزایش مسئولیتپذیری مستقیم ایران و آمریکا تعیین و تثبیت خواهد شد.»