سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به گمانهزنیهای رسانهای درباره نحوه هزینهکرد داراییهای ایران، هرگونه محدودیت برای استفاده از این منابع را تکذیب کرد و گفت: ما در رابطه با اموال آزادشده، بر اساس صرفه و صلاح کشور و تصمیم متولیان امر (از جمله وزارت کشاورزی) عمل میکنیم.»