رئیس سازمان فضایی ایران از آمادهسازی پایگاه ملی فضایی چابهار برای نخستین پرتاب آزمایشی در ماههای آینده خبر داد و گفت: پایگاه چابهار به علت قرارگیری در عرض جغرافیایی پایین، بهترین نقطه کشور برای دسترسی به مدارهای مهم از جمله مدار استوایی محسوب میشود.