افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت ایران خودرو، فروش ۶۲ هزار دستگاه با نرخهای جدید، و سپس اعتراض یکهفتهای وزارت صمت به «گرانی بیشازحد»؛ این روایت تناقضآمیز، پرده از غیاب یک نظام شفاف و هماهنگ در قیمتگذاری خودرو برمیدارد؛ جایی که خودروساز میفروشد، ناظر محاسبه میکند و وزارتخانه معترض میماند.