رئیسکل بانک مرکزی با تشریح جزئیات اقتصادی تفاهمنامه ایران و آمریکا در سوئیس، از آزادسازی تدریجی منابع مسدودی ایران خبر داد و گفت: ۱۲ میلیارد دلار در مرحله اول آزاد میشود که صرفاً به واردات کالاهای اساسی و دارو اختصاص مییابد؛ اما هیچ الزامی برای خرید از آمریکا وجود ندارد.