عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران نسبت به افزایش پدیده «ارزانخواری» هشدار داد و اعلام کرد که فشارهای اقتصادی و کاهش قدرت خرید خانوارها، بسیاری از مردم را به سمت مصرف غذاهای کمارزش و کمکیفیت از نظر تغذیهای سوق داده است؛ روندی که میتواند در سالهای آینده به افزایش سوءتغذیه و بیماریهای غیرواگیر منجر شود.