چهارشنبه / ۳ تیر / ۱۴۰۵ - 24 June, 2026
 شهرآرانیوز / ۱۴۰۵/۰۳/۱۹

شربت اپیوم از چرخه درمان اعتیاد مشهد خارج شد | مجوز کشت خشخاش برای دارو در اختیار استان‌ها نیست

 شربت اپیوم از چرخه درمان اعتیاد مشهد خارج شد | مجوز کشت خشخاش برای دارو در اختیار استان‌ها نیست
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأیید توقف توزیع شربت اپیوم در مراکز درمان اعتیاد کشور گفت: کمبود مواد اولیه باعث شده این دارو فعلاً فقط برای بیماران صعب‌العلاج و برخی جانبازان دارای درد‌های مزمن توزیع شود. وی همچنین از وجود ذخیره استراتژیک ۵ تا ۶ ماهه این دارو برای گروه‌های هدف در مشهد خبر داد.